Hoe gaan we werkelijk verschil maken in de markt?

 

 

Het potentieel van mensen is dé brandstof om nieuwe antwoorden te vinden op de complexe vragen van deze tijd. Dus ook als het gaat om de kernvragen van business innovatie:

  • Wat is de vraag achter de vraag van onze klanten?
  • Met welke producten en/of diensten gaan we waarde creëren zodat we werkelijk verschil maken?

Business innovatie vraagt om een creatief en gestructureerd proces waarin multidisciplinair teamwork, het toelaten van meerdere perspectieven, dialoog en het toelaten van spiegels van buitenaf samenkomen:

  1. Een sfeer van vertrouwen en openheid biedt het fundament om de harde en zachte feiten onder ogen te zien.
  2. Grondige analyse (mèt de klant!) verschaft inzicht in de voorliggende vraagstukken, kansen en risico’s.
  3. Vervolgens vergroten we met diverse spelvormen de elasticiteit van het collectieve brein van een multidisciplinaire taskforce. Dit geeft een boost aan hun creatieve vermogen en onderlinge verbondenheid.
  4. Vanuit het collectieve brein van de groep ontstaan de baanbrekende ideeën en concepten die de vraag achter de vraag van de klant beantwoorden. Hoe vaker dit geoefend wordt, hoe innovatiever uw business!
  5. Met ‘dialoogsessies’ en plenaire reality checks binnen en buiten de organisatie coachen wij de organisatie door het gehele innovatieproces. Hiermee worden schijnbaar onoverbrugbare ‘hobbels’ genomen en blijft de focus gericht op een goed resultaat.

© 2008 4PERSPECTIVES

Home | Contact | Copyright | Sitemap