Hoe laten we de vertrouwde routekaart los en geven we ruimte aan vernieuwing?

 

 

De veelvuldig toegepaste strategie van ‘Operational excellence’ heeft ons in de achterliggende periode van schaalvergroting, efficiency en kostenbesparing veel gebracht. Echter in een tijd waarin innovatie wordt gevraagd, kunnen de spelregels die horen bij die “oude strategie” gaan knellen. Het beperkt dan het potentieel van mensen en het vernieuwend vermogen van de organisatie.

Dit potentieel van mensen is de brandstof om nieuwe antwoorden te vinden op de complexe vragen van deze tijd. Visie- en strategie-ontwikkeling is te vaak het exclusieve domein van de boardroom en van strategy consultants. Echter, we leven in een maatschappij waarin mensen in toenemende mate de behoefte hebben te werken vanuit persoonlijke inspiratie, bezieling en onderlinge verbondenheid. Daarom: eerst verbinden om gezamenlijk op reis te kunnen.

Een sterke visie moet de leidraad zijn waarlangs mensen hun inspiratie richten en hun creativiteit kunnen aanwenden om gezamenlijk een voor hen betekenisvolle strategie te bepalen. Dit vereist afstemming en consistentie en gaat bij 4PERSPECTIVES daarom allereerst over het faciliteren van authenticiteit en dialoog en pas in de tweede plaats over de inhoud van de strategie, de marketing, de technologie en de logistiek.

© 2008 4PERSPECTIVES

Home | Contact | Copyright | Sitemap